Všeobecné obchodní podmínky
I. Obecná ustanovení a definice pojmů
1.Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "podmínky") se vztahují na obchodní vztahy mezi kupujícím a společností MARFEX s.r.o., Ždiarska 11, 04012 Košice, ičo: 46993762, ič dph: SK2023689734. Společnost je provozovatelem obchodního systému (dále jen "provozovatel") uzavřené prostřednictvím systému elektronického obchodu (dále jen "obchod").
2.Na obchodní vztahy (jako i další právní vztahy, které mohou z něho vyplynout) s fyzickými osobami, které nejednají při uzavírání obchodních smluv podle těchto VOP v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, se vztahují kromě obecných ustanovení občanského zákoníku i zvláštní předpisy. 108/2000 o ochraně spotřebitele při podomním a zásilkovém prodeji , zákon č . 250/2007 o ochraně spotřebitele. Na obchodní vztahy (jako i další právní vztahy, které z něj mohou vyplynout) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami-podnikateli, se vztahují zejména ustanovení Obchodního zákoníku, resp. Občanského zákoníku.
3.Kupujícím je každá v obchodě zaregistrovaná osoba (fyzická nebo právnická), která odeslala po vlastní autorizaci elektronickou objednávku zpracovanou systémem obchodu.
4.Elektronickou objednávkou se rozumí odeslaný elektronický formulář, obsahující informace o kupujícím, seznam objednaného zboží z nabídky obchodu a cenu tohoto zboží, zpracovaný systémem obchodu nebo e-mail odeslaný na adresu prodávajícího.
5.Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti provozovatele a kupujícího a ve svém aktuálním znění tvoří nedílnou součást kupní smlouvy.
6.Zboží – produkty nebo služby, které se nacházejí v nabídce provozovatele pro nákup prostřednictvím obchodu.
7.Zboží zhotovené podle zvláštních požadavků kupujícího – je zboží, které bylo speciálně objednáno od dodavatele provozovatele pro konkrétního kupujícího na základě specifikace dané kupujícím a za které byla provozovatelem vyžádána finanční záloha.
8.Služby - poskytování konzultační, expertní, technické podpory.
9.Pracovní doba - znamená čas v pracovních dnech od 8:00 do 16:00 hodin. s polední přestávkou v době od 12:00 do 13:00 hod.
10.Spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
II. Objednávka, uzavření smlouvy, odstoupení od smlouvy
1.Podmínkou platnosti elektronické objednávky je pravdivé a úplné vyplnění všech, registračním formulářem požadovaných údajů a náležitostí. Každá objednávka musí obsahovat: jméno kupujícího, kontaktní osobu, poštovní a fakturační adresu, telefonní číslo, objednací kód zboží, počet kusů, datum vystavení objednávky, způsob úhrady, způsob převzetí zboží. Jedná-li se o právnickou osobu, pak i IČO, DIČ, DIČ. Prodávající objednávky vyřizuje v pořadí, v jakém přicházejí.
2.Všechny přijaté elektronické objednávky jsou považovány za návrh na uzavření kupní smlouvy a jsou považovány za závazné.
3.K akceptování návrhu na uzavření smlouvy ze strany provozovatele dojde potvrzením elektronické objednávky potvrzením přijetí do systému elektronického obchodu, čímž vzniká závazkověprávní vztah mezi provozovatelem a kupujícím.
4.Provozovatel si může v případě objednávky zboží zhotoveného dle zvláštních požadavků kupujícího, vyžádat od kupujícího zálohu v dohodnuté výši. Kupující poskytnutím zálohy uděluje neodvolatelný souhlas provozovateli, že zboží, za které byla poskytnuta záloha spadá do okruhu zboží definovaného v § 12 odst. 1 písm. 5 zákona č . 108/2000 Sb. o ochraně spotřebitele při podomním prodeji a zásilkovém prodeji ve znění pozdějších předpisů a tudíž kupující nemůže odstoupit od uzavřené smlouvy. Podle § 588 Občanského zákoníku vzniká prodávajícímu povinnost předmět koupě kupujícímu předat a kupujícímu povinnost předmět koupě převzít a zaplatit za něj prodávajícímu dohodnutou cenu.
5.V případě, že kupující nezaplatí a nepřevezme předmět koupě, prodávající je oprávněn požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta. Smluvní pokuta je stanovena ve výši 10% ceny předmětu koupě. Zaplacením smluvní pokuty se kupující nezbavuje povinnosti zaplatit kupní cenu v plné výši.
6.Je-li kupující v prodlení s převzetím, může prodávající předmět koupě uložit na náklady kupujícího ve veřejném skladu nebo u jiného schovatele nebo jej může po upozornění prodat na účet kupujícího. Pokud jde o věc podléhající rychlé zkáze a není-li na upozornění čas, upozornění není nutné.
7.Kupující má právo stornovat objednávku bez poplatku, a to pouze v den vystavení objednávky a v případě, že objednávka ještě nebyla potvrzena a produkty nebyly ještě prodávajícím fakturovány. Objednávku lze stornovattelefonicky nebo písemnou formou (e-mailem nebo poštou). Potvrzení stornování objednávky oznámí prodávající kupujícímu písemnou formou (e-mailem nebo poštou).
8.Kupující (spotřebitel) je oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do sedmi pracovních dnů ode dne převzetí zboží. Náklady na vrácení zboží nese sám kupující, který je povinen zaslat nepoškozené zboží na adresu společnosti jako zásilku s dohodnutým pojištěním proti škodám způsobeným přepravou zboží (ne na dobírku). Právo na odstoupení od smlouvy nemá kupující, pokud zboží bylo zakoupeno osobně v prodejním místě společnosti.
9.V případě, že kupující odstoupí od smlouvy a doručí prodávajícímu zboží, které je použito a je poškozeno nebo neúplné, vrátí prodávající kupujícímu již zaplacenou kupní cenu za zboží uvedenou v závazném akceptování objednávky nebo její část sníženou v souladu s ust. § 457 Občanského zákoníku o hodnotě jeho opotřebení ve výši 1% z celkové ceny zboží za každý den používání zboží ao hodnotu opravy a uvedení zboží do původního stavu ve lhůtě 15 pracovních dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy a po vrácení zboží prodávajícímu bezhotovostním převodem na účet kupujícího určený kupujícím.
10.Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
- poskytnutí služby, pokud se služba začala plnit se souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy podle bodu 6 článek II. těchto všeobecných obchodních podmínek,
- prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit,
- prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků kupujícího nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho kupujícího, nebo zboží, které vzhledem k jeho vlastnostem nelze vrátit (např. z hygienických důvodů ), nebo zboží, které rychle podléhá zkáze (potraviny),
- prodej zvukových nebo obrazových záznamů nebo počítačových programů, které spotřebitel rozbalil,
- prodej novin, časopisů a periodického tisku,
- loterie a jiné podobné hry.
Odstoupení od smlouvy musí být provedeno doručením písemného oznámení o odstoupení od smlouvy spolu s doručením všech poskytnutých dokladů a zboží, které bylo dodáno na základě smlouvy, které se odstoupení dotýká. Písemná forma odstoupení od smlouvy se vyžaduje z důvodu, aby nevznikly pochybnosti, zda se jedná o odstoupení od smlouvy, o reklamaci nebo jiný požadavek kupujícího. Odstoupení od smlouvy nemůže být uskutečněno elektronickou formou komunikace.
11. Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy, pokud objednané zboží není možné dodat ve lhůtě nebo v ceně určené těmito obchodními podmínkami a nedohodne se s kupujícím na náhradním plnění, nebo pokud kupující nesplní povinnosti spojené s realizací objednávky.
III. Dodací podmínky
1.Místem plnění smlouvy se rozumí sídlo (bydliště) nebo místo podnikání kupujícího uvedené v registračním formuláři obchodu. Zboží bude dodáno provozovatelem s využitím služeb třetích subjektů (kurýrní služba) nebo dodá zboží vlastními prostředky, nebo na základě dohody s kupujícím bude zboží připraveno u předem dohodnutého dodávajícího, nebude-li výslovně dohodnuto jinak.
2.Dodání zboží je uskutečněno jeho předáním kupujícímu nebo předáním zboží k přepravě prvnímu přepravci.
3.Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího dodáním zboží pod odkládací podmínkou zaplacení kupní částky v plné výši. Do doby přechodu vlastnických práv z provozovatele na kupujícího, který má výrobky a služby v držení má kupující všechny povinnosti uschovatele věci a je povinen výrobky a služby na vlastní náklady bezpečně uschovat a označit je tak, aby byly za každých okolností identifikovatelné jako zboží prodávajícího.
4.Provozovatel dodá zboží kupujícímu co možná v nejkratší době po přijetí elektronické objednávky, dodací lhůty jsou uvedeny na web stránce provozovatele. Kupující bere na vědomí, že při plnění závazků provozovatele mají uváděné termíny dodávek orientační charakter. Kupující souhlasí s prodloužením dodací lhůty v případě, že si to výroba objednaného zboží nebo jiné okolnosti vyžádají. V případě, že provozovatel není schopen dodat kupujícímu veškeré objednané zboží v dohodnutém termínu, vyrozumí provozovatel o této věci v co nejkratší době kupujícího a sdělí mu předpokládaný termín dodání objednaného zboží nebo mu navrhne dodání alternativního zboží.
5.Zboží je při dopravě bezpečně zabaleno v originálním obalu. Při přebírání zboží je kupující povinen zkontrolovat fyzickou neporušenost a kompletnost zásilky a tyto potvrdit na přepravním listu. Pokud je zásilka viditelně poškozena nebo zničena, kupující je povinen bez převzetí zásilky ihned kontaktovat provozovatele. Jakékoli pozdější reklamace na množství a fyzické porušení tovaru nebudou akceptovány. Přepravní náklady nejsou zahrnuty v ceně zboží. Cena za dopravu se účtuje dle platného ceníku uvedeného na stránce Dodání zboží. Objednávky se realizují okamžitě v případě, že je zboží na skladě. V případě, že se zboží nedistribuovalo z důvodu nedostatku na skladě, distribuuje se okamžitě po jeho dodání na sklad.
6.Provozovatel je oprávněn požadovat splnění závazků, zejména uhrazení ceny za zboží, a to bez ohledu na to, že vlastnictví ke zboží a službám ještě nepřešlo na kupujícího. Nebezpečí škody na výrobcích přechází na kupujícího momentem převzetí zboží kupujícím nebo jeho zmocněncem.
7.Provozovatel dodá kupujícímu nejpozději spolu se zbožím v písemné nebo elektronické podobě všechny doklady potřebné k převzetí a užívání zboží a další doklady předepsané platnými právními předpisy (návod ve státním jazyce, záruční list, dodací list, daňový doklad).
8.V případě některých skupin produktů (zboží nad 100kg a zboží větších rozměrů) si vyhrazujeme právo změnit cenu za dodání zboží kurýrní službou, o čemž Vás budeme předem informovat telefonicky.
IV. Kupní cena, platby
1.Ceny uvedené na stránkách obchodu platí výhradně pro nákup prostřednictvím obchodního systému. Součástí ceny není poradenská činnost, dopravní ani žádné jiné náklady, pokud to není uvedeno v popisu produktu. Cena zboží je určována dle platného ceníku. Prodávající se zavazuje dodat kupujícímu zboží za cenu platnou v době objednání zboží.
2.Placení kupní ceny se uskutečňuje jak je uvedeno na stránkách dodavatele WWW
3.Zvýhodněné (akční) ceny a nabídky zboží jsou zřetelně označeny symbolem "akce" nebo "výprodej". Platnost zvýhodněných cen trvá do vyprodání zásob nebo po dobu trvání doby uvedené při zvýhodněné ceně.
V. Záruka, reklamace, vrácení nebo výměna zboží
1.Záruční doba pro plnění spotřebitelských smluv (zákon č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů) je stanovena na minimálně 24 měsíců ode dne uzavření kupní smlouvy nebo shora ohraničená datem spotřeby zboží a plyne ode dne převzetí zboží a potvrzení potřebných dokumentů souvisí. Datum spotřeby je u všech výrobků minimálně 30 dnů ode dne expedice zboží, v opačném případě je zákazník o kratší době spotřeby telefonicky informován.
2.Reklamace jsou vyřizovány podle platných právních předpisů České republiky.
3.V případě doručení poškozeného zboží má kupující právo žádat vrácení peněz nebo zrealizovat novou objednávku.
4.Kupující (spotřebitel) má právo vrátit zboží bez udání důvodu do 7 dnů od data doručení v neporušeném stavu včetně obalů a dokladů, které byly dodány spolu s ním.
5.Společnost MARFEX s.r.o, nepřebírá vrácené zboží prostřednictvím dobírkové služby. Kupující v případě vrácení zboží je povinen zaslat zboží formou běžného nebo obchodního balíku poštou nebo zasilatelskou společností.
6.V případě splnění podmínek pro vrácení zboží bude kupujícímu vrácena celá částka, kterou za zboží zaplatil. Do vrácené částky se nezapočítává cena poštovného a balného. Po dohodě může být navrácení částky uskutečněno formou výměny za jiné zboží v odpovídající hodnotě, které bude zasláno buď s další objednávkou zákazníka nebo samostatně. Pokud se zboží zasílá samostatně (v případě výměny zboží), neúčtuje se poštovné a balné.
7.Reklamovat lze pouze zboží zakoupené a zaplacené u prodávajícího. Při uplatnění reklamace je kupující povinen vyplnit reklamační formulář a vyčkat pokynů prodávajícího a následně doručit reklamované zboží čisté, mechanicky nepoškozené, v originálním balení, včetně manuálů a záručního listu nebo faktury prodávajícímu nebo autorizovanému záručnímu servisu. Informace o servisních místech pro záruční a pozáruční servis jsou uvedeny na zadní straně záručního listu, resp. Vám je na požádání sdělíme telefonicky nebo formou e-mailu. Po úspěšném vyplnění a odeslání reklamačního formuláře obdrží kupující od prodávajícího automatické potvrzení přijetí reklamace na email.Při uplatnění záruky se kupující řídí pokyny uvedenými v záručním listu, případně kontaktuje prodávajícího pro upřesnění uplatnění reklamace.
8.Prodávající vyřídí reklamaci zboží ihned, ve složitějších případech do 30 dnů od začátku reklamačního řízení. Prodávající sdělí výsledek vyřízení reklamace kupujícímu v zákonné lhůtě a to písemně (emailem, poštou).V případě, že prodávající nebo třetí osoba, která provádí servis zboží rozhodne, že reklamace není oprávněná, prodávající zašle zboží na vlastní náklady na odborné posouzení znalci, autorizované, notifikované nebo akreditované osobě.
9.Oprávnění na záruku zaniká v případě, že k chybě došlo mechanickým poškozením výrobku, provozováním vvýrobku v nevhodných podmínkách nebo byl-li převeden zásah do výrobku jinou než oprávněnou osobou. Ze záruky jsou také vyjmuty vady způsobené živelnou pohromou a nesprávným zacházením s výrobkem.
VI. Ochrana soukromí
1.Provozovatel se zavazuje, že bude od kupujícího vyžadovat pouze údaje, které slouží výlučně pro potřeby prodávajícího související s plněním závazků vyplývajících z kupní smlouvy (jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ, číslo telefonu a mailovou adresu).
2.Kupující prohlašuje, že souhlasí ve smyslu ust. § 7 odst. 1 písm. 1 zákona č . 428/2002 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů, aby prodávající zpracoval a uschovával jeho osobní údaje, které jsou potřebné při činnosti prodávajícího a zpracovával je ve všech svých informačních systémech. Kupující zároveň poskytuje prodávajícímu svůj souhlas s poskytnutím osobních údajů jiné osobě as přeshraničním přenosem osobních údajů i do třetích zemí (jakýchkoli zemí v rámci Evropské unii a zemí tzv. bezpečného přístavu). Prodávající se zavazuje, že bude s osobními údaji kupujícího zacházet a nakládat v souladu s platnými právními předpisy ČR. Kupující uděluje prodávajícímu tento souhlas na dobu neurčitou.
3.Při registraci má kupující možnost zvolit si zasílání informací o nových produktech nebo jiných marketingových informací od provozovatele.
4.Provozovatel se zavazuje k tomu, že na přání a na základě písemné nebo telefonické žádosti kupujícího i bez udání důvodů, kdykoli jeho osobní údaje vymaže ze své databáze.
5.Aktualizaci osobních údajů může registrovaný Kupující provést přímo v on-line režimu na web stránce internetového obchodu ihned po přihlášení.
6.Všechny osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze pro interní potřebu firmy MARFEX s.r.o a nebudou zveřejněny, poskytnuty třetí osobě či nijak zneužity. Osobní informace jsou shromažďovány na dobu neurčitou z obchodních, logistických, statistických a marketingových důvodů. Zákazník využíváním služeb provozovatele dává souhlas ke shromažďování osobních údajů. Při registraci jsou požadovány základní informace zákazníka (jméno, adresa, telefon, e-mail), které se dále doplňují při uskutečnění objednávky. Zákazník má právo požádat o vymazání osobních údajů z databáze (zrušení registrace). Žádost o zrušení registrace a vymazání osobních údajů může poslat na marfex@marfex.eu , nebo na adresu provozu firmy: MARFEX s.r.o, Ždiarska 11, 04012 Košice
VII. Závěrečná a přechodná ustanovení
1.Tyto všeobecné obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetové stránce provozovatele v den odeslání elektronické objednávky s výjimkou pokud je mezi oběma stranami výslovně dohodnuto jinak.
2.Odesláním elektronické objednávky kupující bez výhrad akceptuje všechna ustanovení "Všeobecných obchodních podmínek" ve znění platném v den odeslání této objednávky.
3.Kupující prohlašuje, že se před vyplněním objednávky seznámil s těmito všeobecnými obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Bez ohledu na ostatní ustanovení smlouvy, neodpovídá prodávající kupujícímu za ušlý zisk, ztrátu příležitosti nebo žádné jiné nepřímé nebo následné ztráty v důsledku nedbalosti, porušení smlouvy nebo vzniklé jiným způsobem. V případě, že se prokáží kompetentním orgánům České republiky některá ustanovení těchto podmínek jako neplatná nebo nevynutitelná, a to zcela nebo částečně, platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení a zbývající části příslušného ustanovení tím zůstávají nedotčeny.
4.Vztahy mezi oběma stranami, které nejsou upraveny těmito "Všeobecnými obchodními podmínkami" se řídí příslušnými ustanoveními zákona č.j. 40/1964 sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů, zákona č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů a zákona č.j. 108/2000 Sb. o ochraně spotřebitele při podomním prodeji a zásilkovém prodeji ve znění pozdějších předpisů. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu ve znění pozdějších předpisů, případně jinými zákony českého právního řádu.
5.Prodávající a kupující se dohodli, že plně uznávají elektronickou formu komunikace, zejména prostřednictvím elektronické pošty a internetové sítě jako platnou a závaznou pro obě smluvní strany. Elektronická forma komunikace není akceptovatelná v případě odstoupení od smlouvy.
*platné pro e-shop www.marfex.cz